Prosta i zdrowa dieta roślinna

Prosta i zdrowa dieta roślinna

Wegetarianizm to świadome wyłączenie z diety mięsa, ryb i owoców morza, oraz produktów pozyskanych z uboju zwierząt. Wegetarianie dopuszczają w swojej diecie nabiał i produkty pochodne jak mleko, masło, sery, jogurty, oraz jajka. Czy dieta roślinna jest więc zdrowa?

Korzyści ze stosowania diety roslinnej

naturalne białko wegańskieWeganie swoją postawą etyczną sprzeciwiają się masowej hodowli zwierząt i ich przedmiotowemu traktowaniu. Ich głównym założeniem jest eliminacja produktów odzwierzęcych, także w innych aspektach życia. Unikają ich w produktach kosmetycznych, oraz odzieży (skóra, futra, kleje na bazie kości zwierząt) Kuchnia którą preferują weganie, jest oparta wyłącznie na produktach pochodzenia roślinnego. Jest to dieta znana również jako dieta niskoprzetworzona. Aby korzystać z jej zdrowych właściwości, nie musi być roślinna w 100%. Jeśli czasem dopuścimy się odstępstwa i sięgniemy po produkty odzwierzęce (w ilościach ok 10-15% diety), nadal możemy spodziewać się dobrego wpływu kuchni roślinnej na swoje zdrowie. Dobra wiadomość jest taka, że kuchnia jest prosta, a naturalne białko wegańskie, jest dostęne w większości warzyw strączkowych. Oprócz białka, w każdym posiłku powinny znaleźć się również węglowodany i zdrowe tłuszcze. Na początku warto jednak do diety podejść metodycznie, tak aby po kilku dniach takiej diety, planowanie urozmaiconego jadłospisu, stało się odruchowe. Ważne jest, aby zadbać o wszystkie istotne grupy produktowe, tak aby w każdej potrawie był ich odpowiednio dobrany – przedstawiciel.

Należy również dodać, że weganizm to nie tylko dieta roślinna, ale przede wszystkim określony styl życia, który wynika z odpowiedniego nastawienia, a nawet decyzji. Wszystko to, w naturalny sposób przyczynia się do dobrej motywacji, która w efekcie prowadzi nie tylko do zdrowego trybu życia, ale przede wszystkim do rozkoszowania się niezwykle oryginalną, prostą i pyszną kuchnią.