Obsługa serwisu samochodowego

Obsługa serwisu samochodowego

Gdy wpadłem na pomysł otworzenia warsztatu samochodowego, nie sądziłem, że stanie się on tak popularny! Ale wówczas w mojej małej mieścinie nie było jeszcze żadnego serwisu motoryzacyjnego, byłem więc pionierem. I szybko zdobywałem klientów, z moich usług korzystali bowiem wszyscy potrzebujący naprawy auta w mieście, jak i ci z okolic.Zleceń przybywało, zatrudniałem nowych pracowników, zlecenia mnożyły się dalej.

Oprogramowanie do serwisu motoryzacyjnego

program do prowadzenia serwisuW pewnym momencie ciężko nam było ogarniać, na kiedy mamy zrobić daną naprawę – zeszyty z takimi danymi były prowadzone niechlujnie, czasami ktoś zapominał wpisać datę. Stawało się to problematyczne. Zacząłem więc rozglądać się za rozwiązaniem, które sprawi, że prowadzenie dużego serwisu motoryzacyjnego stanie się łatwiejsze. Zatrudnianie dodatkowej osoby tylko do tego mijało się z celem – nie mogłem aktualnie sobie na to pozwolić. Na szczęście znalazłem inny sposób na to, aby móc łatwo zarządzać zleceniami i wystawiać faktury. Musiałem zainwestować w odpowiednie oprogramowanie. Taki profesjonalny program do prowadzenia serwisu niestety trochę kosztuje, jednak płacę tylko raz, a potem mogę z niego korzystać przez wiele, wiele lat – praktycznie przez cały czas istnienia serwisu, jeżeli nie zostaną wprowadzone nowsze rozwiązania usprawniające pracę. Dokonałem zakupu i jeszcze w tym samym tygodniu mogłem rozpocząć wdrożenie programu do warsztatu samochodowego.

Nie okazało się to trudne. Nauczyłem się obsługi i zrobiłem szkolenie moim pracownikom.Teraz zarządzanie zleceniami stało się proste. Ponadto mogliśmy szybko tworzyć kosztorysy, wystawiać faktury, jak i mieliśmy łatwy dostęp do historii wszystkich napraw i dokonanych przeglądów. W jednym miejscu mieliśmy też dane klientów – do kontaktu z nimi. To oprogramowanie było strzałem w dziesiątkę.